کد مطلب:286663 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:239

مکاشفه آیت الله محسنی
یكی از علمایی كه محضر او را درك كردم، مرحوم آیت اللَّه آقای حاج شیخ محمدباقر محسنی ملایری بود كه چند سال قبل در قم وفات یافت. او از اصحاب مرحوم حاج شیخ حسنعلی اصفهانی بود و از ایشان قضایای متعدد، در خاطر داشت. آن مرحوم در استخاره با قرآن در عصر خود بی نظیر بود و مردم حتی از آمریكا و اروپا به وسیله تلفن و یا نامه از ایشان استخاره می خواستند.

این امتیاز برای ایشان، در اثر ادبی بود كه در باره مرقد مطهر حضرت رضاعلیه السلام اِعمال نموده بود. جریان را در شبی از شبهای ماه رمضان كه به دیدار ایشان رفته بودم، چنین شرح داد:

حدود دو سال در مدرسه بالا سر مشهد مقدّس - كه فعلاً تخریب و جزء یكی از رواق های حرم رضوی است - حجره ای داشتم مشرِف به بالا سر قبر مطهر، و معروف بود كه حاجی سبزواری سالها در آن سكونت داشته است. در مدتی كه اقامت داشتم به احترام قبر مطهر پایم را دراز نمی كردم. خوابم به صورت نشسته بود. بعد از دو سال كه طبق معمول سحرها به حرم می رفتم، از طرف پشت سر قبر مطهر وارد حرم شدم، مكاشفه ای رخ داد: مشاهده كردم كه وجود مقدس امام علیه السلام به استقبالم آمد و یك بشقاب خوراكی، شبیه نقل های برنجی شكل در دست دارند؛ به من تعارف نمودند، مقداری برداشتم و خوردم. از آن تاریخ علم استخاره به من داده شد. ایشان فرمود: این قسمت مكاشفه را برای كسی جز شما نگفته ام (این چنین یادم هست).